SEО - Search Engine Optimization - Oптимизиране за търсещите машини (търсачки) представлява кампания имаща за цел -
увеличаване на посещаемостта (трафика) на даден уеб сайт. Постига се извеждането му напред в резултатите
от търсенето в световната търсачка Google.com (над 90% от потребителите по-света
търсят именно там) и сайта става по-лесен за откриване от неговите потенциални клиенти.
Процесът на оптимизация разделяме на 3 етапа:
- оnPage SEO (съвкупност от дейности по самите файлове, код и съдържание на уеб сайта.)
- offPage SEO (съвкупност от дейности извън самия уеб сайт, оказващи пряко или косвено полoжително влияние върху неговото популяризиране).
- Поддържащ етап (свързан с абонамент за поддържащи дейности за запазване /подобряване/ на постигнатото).
оnPage SEO
Някои от дейностите, които се извършват през този етап:
- Нужно е да придобием представа за съществуващото състояние на сайта, да разгледаме неговите файлове, съществуващ код, както и да анализираме текущата му степен на популярност, ранк и т.н.
- Анализ на ключови думи и словосъчетания, за които ще целим излизане на предни позиции в Google, както и проучване на конкуренцията за въпросните думи и словосъчетания.
- Извършват се спецални пороцедури по XHTML кода на сайта, както и редактиране на съществуващите текстове, така, че да се увеличи максимално тежестта на ключовите думи и словосъчетания на съответните страници.
- Създават се Meta и Description тагове, Кеywords, валидиращи тагове пред Google и др.
- Изгражда се внимателно предценена мрежа от вътрешни връзки в самия уеб сайт.
- Валидиране на връзките в сайта, (да няма т.н. "счупени линкове" (водещи до никъде). Създава се Google Sitemap файл, качва се и се изпраща към Google. Създава се robots.txt файл и се качва на сървъра.
- Валидиране на XHTML и CSS кода по световните стандарти на W3C. Извършват се поправки в кода (ако не е валиден).
offPage SEO
Някои от дейностите, които се извършват през този етап:
- Анализ на уеб сайта чрез Google Webmaster Tools.
- Ръчно добавяне на сайта в десeтки уеб директории по бранш. Регистрира се в търсачки, тематични уеб каталози и др.
- Следене периодично на статистика посещаемост, класиране на сайта в Google, Page rank, респективно оценка на ефективност на SEO кампанията.
- Създаване на фен страница във Facebook
Поддържащ SEO етап
Някои от дейностите, които се извършват през този етап:
- Извършва се кампания за набиране на връзки (линкове) от тематично подбрани сайтове по възможност с по-висок Google Page Rank (PR). Връзките се набират на разменни начала или се купуват.
- Редовно следене на посещаемоста на сайта, класиранията му в Google, промяна на PR и др.
- Диагностициране на сайта за счупени линкове, Uptime на сървъра, на който сайта се хоства. В случай, че сървъра, често пада, трябва да се пристъпи към смяна на хостинг доставчика за да се избегне сриване в резултатие на SEO кампанията.
- Публикуване в други сайтове на интересни статии с връзки към сайта
- При желание могат да бъдат пуснати кампании тип PPC(Pay per Click) - например Google Adwords, като периодично се следи и се минимизират цените за клик върху съответния рекламен линк.
- Ако съдържанието на сайта е интересно и често актуализирано, могат да бъдат добавени към сайта RSS хранилки (канали за информация), за които потребителя да може да се абонира и да следи сайта за нови публикации, без дори да го посещава.
- Поддържане на фен страница във Facebook
Обратно горе